Thursday, August 13, 2009

Sesi Membuat Roti Piza

Tengok tajuk macam besh jer kan. buat piza...yum yum

tapi bukan saya yg akan membuatnya ye. en billy saya yg sangat rajin mengexplore resipi2 masakan yang akan buat.

sebenarnye, en billy ni ade pergi kursus buat roti seminggu di bawah koperasi batangkali. apa tah nama agensi tu. dah lupe.

tapi bile tengok en billy beria2 ajak saya join dia buat roti ni kan, saya pon bahagia je mengikut kehendak die (cehhh...isteri solehah la ni tau, bahagia selalu ;P)

so, tengokla gambar2 sesi membuat roti piza kelolaan en billy. tapi tak diambil dari mula, bila dah siap doh baru saya sempat amik gambar. tupun sebab aien dah tido :)




ni en billy tengah nak mula gulung doh dengan sausage ataupun nama glamer die hot dog (huh, sungguh x sedap nama glamernye itu!)


gulung...jangan tak gulung


dah nak abis gulung



dah siap gulung dah. satu tu macam kene selimut jer kan ;P

masuk dalam oven. bakar sampai masak

dah masak dah.... yg hujung tu terhitam lak. over heating



ni piza. nampak sedap...eee x sabar nak makan la cyg! bekasterlalu sempit. kesian piza tu, pembesaran dia terbantut la. hiks! ;)
sekian. kelas bersambung tak tau biler hehehe...

No comments: