Thursday, September 3, 2009

Medela Freestyle

Tengok la gambar kat bawah ni :










mesti org akan tanya :





"ni peti jual aiskrim ke ni? takpun jual santan segar"
kan... kan...? :)

sebenarnya bukanlah! ni peti sejuk seorg breastfeed mom, yg fanatic buat stock frozen utk baby dia.... ni saya cilok gambar dari blog dia...http://mybreastpumpshop.blogspot.com/
saya panggil dia 'aja'...dia jual pump2 utk bf ni, termasuk aksesori2nya.

punyela byk stok die membuatkan saya jeles (apa ni, x abis2 nak dengki kat org!)

eeeh, harus kita dengki dgn dia sbb dia byk stok susu ibu, tapi saya punye peti sejuk kosongggg jer...memang la, sebab saya tak buat dah stok utk aien. saya cuma buat stok harian aien kat nursery jer... :( buatnya apa2jadi kat saya, cian aien xdpt susu segar... moga dijauhkan...

bila saya tgk aja simpan byk susu, saya terpanggil utk simpan SI semula. dulu mase aien kecik2 adela saya buat frozen stock tapi bile die dah besar saya malas sikit. sebab pakai pam pureen yg bunyi kuat tu kan, lagipun penat gak nak pam gune pam tu....

& saya dah berangan2 nak tukar pam baru tau!

pam baru yg lebih efficient, convenient n freestyle...senang dibawa ke mana2, senang nak pam bila2 & kat mana2 pun (nampak sgt la saya ni malas orgnya hahaha...)

siap ade handsfree lagi tu. boleh masak2 sambil pam. bole drive sambil pam. bole buat keje sambil pam. tak ke convenient namanya tu!

en billy pun dah bg greenlight utk saya beli MEDELA FREESTYLE yg saya idam2kan sejak minggu lepas hehehe...:P


sejak saya kenal blog aja, sejak saya belek2 pam tu, sejak saya bersemangat nak kumpul stok SI balik utk aien :) niat saya sungguh murni, suci murni tau. semoga Allah permudahkan urusan saya ini. nak bf aien sampai usianya 2 tahun. INSYAALLAH!




p/s: sebenarnya saya dah order pun FS ni kat Aja :) amik berkat bersempena hari lahir saya yg ke-29 pada 2 sept lepas. Harga dia RM1,699.00 + courier RM35 utk semenanjung. tapi mungkin dah rezeki aien, saya terlupa nak b/in duit courier, dan yg bestnya Aja bagi RM35 courier tu kat aien buat duit raya.... how nice Aja yg saya baru kenal kat susuibu.com pasal bf ni...TQ so much dear, mulianya hati Aja....







~ insyaallah, set pam di atas akan saya dapat sebelum raya ni. Aja ckp dlm 15-17 sept 2009 ni. bestnya, x sabar sgt nak guna!!!~

No comments: