Thursday, September 10, 2009

Dari EX850 Millennia Gold ke 1.6 H-Line Gold

Cerita ni sebenarnya dah berlalu dah lebih setahun dah... tapi saya saje nak citer balik. utk kenangan diri sendiri. ehem...

saya dulu masa baru2 masuk keje kiranya fresh graduate la org ckp, tahun 2003 mase tu kerja kat MLM co. as Account Executive. wahhh... exec tuh hehee...poyo s jer la hahaha... tapi masa tu maklumla kan, kerja pertama dgn gaji tetap empat angka la konon, saya dah berangan2 utk masa depan tau. saya ni kan financial controller utk diri sendiri, harus la plan budget utk masa depan. masa tu dah berangan2 dah dapat keje nak beli kereta, bayar utang PTPTN, bagi mak sikit, saving sikit, joli2 banyak hahaha!!! (ade ke hehehehe...)

tula ceritanya bermula di sini. (laaa, baru nak start ke huhuhu...:P)

saya dari masa study lagi dah berazam (cewah siap azam lagi) nak beli KANCIL utk mudahkan kegunaan saya di masa depan (kancil pun nak heboh satu dunia...apa da...) kiranya saya ni kan perempuan, solo lagi pulak tu, kiut miut kecil molek la pulak (hahaha mcm anggun je hehehe...) jadi kalau nak pakai (bawak atau kata lain memandu) kereta besar2 mcm x sesuaiii la kan... lagipun saya ni mmg penjimat baik punya financial controller utk diri sendiri. mmg kene fikir jimat sejimat2nya hahhaha...nak guna kereta tgkla...byk tu kos nak kena tanggung. nak service selalu, duit minyak, duit tol, duit parking, duit itu... duit ini... bla.. bla... cukup setahun, nak renew road tax, insurans bla... blaaaa... tula pikir keJIMATAN yg ditawarkan oleh KANCIL, terus saya order sebiji (mcm senang je beli kereta kan heehehh) sempena har lahir saya thn 2003.

lama juga saya guna KANCIL ada la dlm 5 thn mcm tu...dah nk abis byr dah pun lagi 2 thn jer...masa tu saya dah bersuamikan en billy, dan dah plan dah nak ada baby kan...so guna pakai lagi jawatan saya sbg financial controller utk plan balik mase depan yg gemilang hahhaha


saya bersama buah hati pertama saya yg dijaga dgn penuh kasih sayang...dulu setiap minggu kena cuci KANCIL ni :) cute betul saya kan... match betul tudung dgn kereta saya tu. mmg feveret kaler tu :)


bila dah discuss dgn en billy pasal masa depan yg gemilang ni, utk anak2 kitorg nanti, utk keselesaan mengikut kemampuan & keinginan yg berkobar2 nak tukar kereta kan so...kitorg amik keputusan utk sambar PERSONA yg cantik menawan dgn kaler gold dia tu... memang gila jatuh cinta dgn PERSONA ni, smart & menggoncang jiwaku utk memilikinya :)


kejap je buat keputusan beli PERSONA, mcm best je...pergi tgk kat showroom, usha2 sikit, tanya2 harga, instalment semua etc... last2 2 hari lepas tu byr deposit. dua minggu pastu kereta keluar....senang baitu, xmcm kakteh saya, beli dah 2 bln xdpt2 (masa tu stok susah nk dpt). PERSONA datang hari Pura tunang, 1/5/08. ni sempena ulangtahun perkahwinan yg ke-1 la ni. kitorg nikah kan 12 MEI 2007.


senang sgt urusan kehidupan kitorg...ALHAMDULILLAH, dipermudahkan. mana tau masa tu dlm perut saya dah ada Aien! hehehe...rezeki aien la ni :) kiranya umur PERSONA ni sama ngn umur AIEN dah lahir + 9 bulan dlm perut. hahahaha... kiralah sendiri :P



gambar atas ni PERSONA bersama tuan dia yg terPESONA dgn rupawan PERSONA ku itu ;) cantik je saya posing kan...hehehe gbr je blurr sikit. tgkla no plat pun cantiks!



bandingkan KANCIL & PERSONA. memangla berbeza sgt dari segi saiz kebesarannya. anggun & kiut je model tu kan? ;)




bersama en billy yg dicintai



ni salesman yg berjaya memudahkan urusan pembelian kereta baru kami. gambar sengaja di blurrkan taknak dia glamer drpd saya hiks!



ni anak2 buah yg excited nak bergambar dgn kereta baru tatam dia. dari kiri : fikri, danish, danial


pose kedua. x puas hati pose pertama tadi kurang senyum. anak2 buah yg lain bz tah kat mane tah time kenduri2 mcm ni...
ok tu je :)
.
.

No comments: