Thursday, September 10, 2009

Medela Freestyle.... Idaman Kalbu

Alhamdulillah... akhirnya, breastpump baru yg saya idam2kan sampai kat rumah mak petang semalam (090909) wah....baik punya date. ada tuah di sebaliknya ke?

mulanya pagi semalam saya check email, aja ckp dah courier dan suruh saya check dapat ke x. saya pun punyela excited cpt2 reply email aja. saya igtkan aja hantar lambat lagi sebab dia ckp stock x ada.

tetiba pagi dalam pukul 10.30 mak call hp saya. bgtau ada kotak besar utk saya. saya punyela happy. yelah, brg yg ditunggu sudah tiba. tapi nape aja antar kat umah mak??? nape x guna alamat office jer...huhuhu.... tapi takpe, bukan masalah besar sgt pun. saya ckp kat mak, tu pam susu tu. mak ade gak tanye pesal besar sgt? hehe...mak tgk je la nanti ;) saya ckp lagi kat mak ptg nanti saya dtg amik. padahal blm bgtau en billy pun nak g umh mak. (eii...lupe ke saya dah kawin nih?)

lepas en billy ckp ok, ptg tu balik keje terus amik aien kat nursery. solat asar, terus siap2 gerak. dlm hati asik berangan2 je fs..fs... (terover lak saya hahahaha!!!) sampai en billy ckp "isteriku excited" tak pe, memang pon!!! :P

sampai umah mak, saya tanya mane brg tu? mak bagi ni.....





rupenye aja study kat unisel. sebab alamat dia dari unisel.
dah koyakkan balut dia, jeng jeng jeng.....



inilah idaman kalbuku sejak 2 minggu lepas :) MEDELA FREESTYLE a.k.a FS




bukak kotak, nampak ini... eh, ada beg la!



jom tengok dlm beg ada apa....? hemmm mcm2 ada!!! hehehe ;P


ni botol2 susu utk mengepam. nape ade bumble bee tu ek? ada join venture kot medela & bumble bee nih



ni saya dah keluarkan isi perut beg tu



ni gadget utk handsfree. boleh gantung sambil pam. sangkut kat bra ye puan-puan ;) tak sabar nak amik gambar sampai plastik pon x sempat nak bukak hahaha!



ni corong2 yg berkenaan yer @ dalam kata lain tempat laluan susu mase pam. sekali dgn tiub2 yg berkenaan jugak



ni pulak cooler bag. just nice, comel kiut je beg nak isi 4 botol susu dah perah + tempat ais sebagai penyejuk. kene keraskan dulu ais tu supaya beg maintain sejuk. tahan bawak hasil perahan hingga 1 - 3 hari mengikut tahap kesejukan dalam beg.



haa... ni lah pam yg ditunggu2! kiut jugak mcm saya heheheh! ada bateri @ plug sebagai pilihan. takut2 kat tempat nak pam tu xde suis nak cucuk. so, bolehla guna bateri



ni pulak buku panduan penggunaan, info penyusuan dan ucapan tahniah kepada saya sebab berjaya beli fs :)


insyaallah... saya dah berusaha sedaya upaya utk memastikan aien mendapat khasiat susu saya sepenuhnya. sampai umur aien 2 thn saya nak susukan aien. juga utk adik2 aien nanti. sebab tu saya sanggup melabur sikit untuk dptkan fs ni! sikit tau kalau nak dibandingkan dengan beli formula milk yg kurang khasiat tu. dahla setin pun berpuluh2 ringgit.
saya saja nak buat contoh pengiraan perbandingan beli MEDELA FS vs SUSU FORMULA kat bawah..... :
MEDELA FREESTYLE : RM1,699.00 + RM 0.00 courier (patutnya courier RM35.00)
SUSU FORMULA (eg: NAN sebab saya pernah beli utk standby kalau susu aien tak cukup) ada sorg colleague guna NAN gak, setin kecik tu anak dia minum seminggu. umur anak dia dah 5 bulan ++. so.....harganya +- RM32.00 setin x 4weeks = RM128.00 x 12mths = RM1,536. tu baru setahun.
kalau 2 thn = RM1,536 x 2 = RM3,072.00 - RM1,699.00 (MEDELA FS)
= RM1,373 ------ en billy dapat jimat
kan... memang besar bezanya.
jadi, saya rasa saya telah membuat keputusan yg AMAT TEPAT!!!
semua ni utk masa depan Aien & adik2nya nanti. Insyaallah...
semoga ALLAH permudahkan urusan kami membesarkan & mendidik zuriat2 kami Ya Allah... AMIN

2 comments:

Naza Sulaiman a.k.a Ajasu said...

Hihiii...excitednyer mama aien nih. Mekasih ya Ila sebab trust Aja. Happy pumping yaa... Botol bumble bee tuh saja bg freegift la sayang... ;)

Hmm... Aja keje la dear kat sini, hehehe...

~ Jannatul Fadilah Syurga Takaful ~ said...

aja!!! eee tak sangka aja baca blog ila ;P

TQ yer aja, ila memang excited nak dpt fs ni tau! ila pun dah rase best & senang sgt nak pump sekarang. baru semangat datang balik hehehe...

oh, aja kerja kat sana ye, jadi lecturer ke?? so sambung phd ke skrg or buat master?

rajin aja... sambil kerja, sambil study, sambil jaga family, sambil business n sambil pumping :)